2015. május 17., vasárnap

Várárlás, avagy jobb híján lett egy BMW R 1150 GS-em! Második rész.

A szempontok összeállítását követően egyszerűnek tűnt a helyzet, már csak ezek szerint be kell állítani a rublikákat és kitölteni pontosan az adatokat a járműkereső honlapon és meg is lesz az eredmény. Kicsit a lényegre törve, pici szűkítéssel három típus lett a végeredmény: BMW R 1150 GS, Honda Varadero, Suzuki DL 1000 V-storm. Ennyi, ennyi ennyi. (Ez természetesen korban a 2002-2005 között gyártott motorokra érvényes az olaszok kizárásával).


Na innen jött a most légy okos része a dolgoknak, több fórum, szerelő és ismerős megkérdezését követően a Suzukit azonnal kiejtettem, nem is igazán akarom hosszasan taglalni, hogy miért elég az hozzá, hogy szerettem volna ennél egy kicsit minőségibb cuccot, illetve ez a modell még a házon belüli versenyben is elég alul foglal helyet. Így hát maradt a Honda meg a BMW. A következőekben arról próbáltam magam meggyőzni, hogy mennyire jó lenne nekem egy Honda, meg, hogy az mennyire tartós és hát ugye a világ legnagyobb motorkerékpár gyára, autót is gyárt, abból sem rosszat, így elég jó lehet. Gyerünk hajrá üljünk is rá egyre tüstént! El is szaladtam a közelbe a barátommal egy kereskedésbe, ahol volt is egy példány, gondoltam rápattanok, persze mondták, hogy csak óvatosan, mert az előző ember felborult vele épp úton van az úl plexi hozzá, rámerészkedtem, hát mit ne mondjak, nehéz, nehéz nagyon a teleszkóp szimering folyik és az összkép sem győzött meg egyikünket sem. Eljöttünk… Aztán maradt a BMW, amiből se jó se rossz a közelben, csak olvasni lehet róla és, hát öregebb is 2-3 évvel, mint a Honda ebben az árban. De csak össze kellene azért hasonlítani valahogy őket, mert ha egyszer lesz egyikből másikból egy jó állapotú kevés km-es megkímélt, ne akkor kelljen kapkodni, hogy melyiket, így jött tehát az elméleti párbaj!

Motor: abszolút a Honda jobb ebben, v2 óriási nyomaték és iszonyat erő, nagyon megy és biztos tartós, ráadásul a motor dologhoz tényleg nagyon ért a Honda, így 1-0 neki! Futómű, kanyarodás, vezethetőség: Telelever, paralever, boxerrel alacsony súlypont, stb. ebben a BMW nyer nem is kell ragozni. Fék: ezt szintén a BMW viszi! Extrák és ABS: Ebben megint a bajor cégé a győzelem ugyanis ők nagyon régen adnak a biztonságra és kb. annyi ABS-es BMW van eladó, mint az összes többi motorgyártónak együttesen, vagy még annál is több (itt vérzett el egyébként a keresésem alatt nagyon sok típus ez elég gáz, nem is értem a japánokat, miért csak mostanság kezdenek rájönni, hogy nem árt az, ha van, főleg úgy, hogy a vásárlók meg szeretnék!) Gyári markolatfűtés!!! Mindenkinek akinek csak motorja van!! Az annyira jó dolog! Széria kellene, hogy legyen mindenen :) kézvédő, megint nagyon hasznos. Kardán: Nem tudom elfogadni egy hosszútávú túramotornál, hogy állandóan a lánccal kelljen foglalatoskodni és nem is igazán lehet. Eső, nagy tömeg nagy nyomaték ezek mind-mind az ellenségei. Egy-két apróság ami még szót érdemel, egy jól összerakott szerszámkészlet defektjavítóval gyárilag, szivargyújtó aljzat kiépítve, dobozszett ami a motor saját kulcsával használható… Extrákban tehát magasan a BMW vitte a prímet. Használhatóság, sokoldalúság: 1-2 személy, terepen, szerpentinen, pályán, csomaggal dobozokkal avagy anélkül. Itt jön az a mondás ami szerint azért a GS a világ legjobb motorja, mert mindenben egy 4-es alá! Semmiben sem ötös, de semmiben sem közepes vagy annál rosszabb. A világ legsokoldalúbb motorja az egyszer biztos.

Így eljött a pillanat amikorra meggyőztem magam, nekem ki kell próbálnom ezt a GS érzést, gyerünk kutassunk fel egy 'valamire valót" belőle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése